Klasa 5

Matematyka

Podręcznik str 25 zad 2 poziom A, B , C, mistrz na 5,

Str 28,29 przeczytać o dzieleniu i spróbować po 2 zad z wszystkich poziomów ze str 31 zad 1

str 34 i 36 przeczytać zrobić notatkę z zamianą jednostek, a potem zad 1 poziom A

utrwalenie wiadomości str 40, 41 rozwiązania zadań do zeszytu

Geografia

W pierwszym tygodniu po powrocie zapowiedziana klasówka z całego działu – Krajobrazy Polski.

1.Temat: Przez lądy i oceany str. 86 podręcznik – notatka w zeszycie, ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń z tego tematu: str. 52-54.

2. Temat:Pierwsze podróże geograficzne. Str.91 Krótka notatka do zeszytu. Proszę o wykonanie ćwiczeń ze str. 97 z książki w zeszycie. Zeszyt ćwiczeń str. 55-58.

Bardzo proszę uzupełnić ćwiczenia – będą sprawdzane po powrocie.

Angielski

  1. Uzupełnienie ćwiczeń do str.43.
  2. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa od rozdz. 1 do 4.
  3. Proszę, by dzieci założyły konto na stronie WWW.macmillaneducationeverywhere.com; Instrukcja jak to zrobić, znajduje się na wewnętrznej stronie okładki ćwiczeń do j. angielskiego. W ten sposób będą mogły utrwalić poznany materiał. W razie problemów z uruchomieniem platformy, proszę o kontakt.

Rosyjski

podręcznik do języka rosyjskiego – ćwiczenie 7 str 39, ćwiczenie 9 str 39.

Biologia

Podręcznik strona 98-105 przeczytać + referat / plakat do wyboru 1. przekształcenie korzeni 2. przekształcenie pędów 3. przekształcenie liści

Polski

  1. Obejrzenie filmu pt. „ Czerwone krzesło”, dostępny na YT.
  2. Wykonanie ćwiczenia 3, str.133 (napisanie sprawozdania z filmu na podstawie podpunktów z ćwiczenia.)
  3. Przeczytanie informacji o liczebnikach str. 134-137. Zrobienie notatki o liczebnikach na podstawie informacji zawartych w punktach „Nowa wiadomość”.(ćwiczenia zrobimy na lekcji).
  4. Kropka a liczby. Zapisywanie dat. Podręcznik, str. 138-139 ( Proszę, by dzieci przeczytały informacje i zrobiły w zeszytach ćwiczenia 1-4
  5. Pisownia wyrazów z Ó i U. str. 140-143. ( w zeszycie ćwiczenia 1-9)
  6. Przeczytanie lektury „Czerwone krzesło” i napisanie streszczenia.

Historia

Temat: Epoka rycerzy. (Przeczytać i zrobić notatkę do lekcji)

Uczeń powinien:

  • opisać ideał rycerza i jego obowiązki
  • opisać życie codzienne rycerzy
  • wymienić elementy wyposażenia średniowiecznego rycerza
  • scharakteryzować kulturę rycerską
  • znać terminy: rycerz, paź, giermek, herb, kopia,ostrogi, kodeks honorowy

Temat: Średniowieczne miasto i wieś. (Przeczytać i zrobić notatkę do lekcji)

Uczeń powinien:

  • opisać, gdzie i w jaki sposób tworzyły się miasta
  • wyjaśnić, na czym polegały lokacje miast i wsi
  • scharakteryzować główne zajęcia mieszkańców miast
  • przedstawić organy samorządu miejskiego
  • scharakteryzować różne grupy społeczne mieszczan
  • opisać życie i obowiązki ludności wiejskiej
  • wyjaśnić, na czym polegała trójpolówka
  • porównać życie średniowiecznych mieszkańców miast i wsi
  • posługiwać się terminami: gród, osada targowa, lokacja, zasadźca, kupcy, rzemieślnicy, rynek, targi, wójt, burmistrz, rada miejska, ława miejska, ratusz, cech, sołtys, ława wiejska, pług, radło, brona

13 marca, 2020

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.